|
www.bmw3er.pl - NOWY ADRES !!! www.bmw3er.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pruszczyk
Aktywność: 1/10
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOKOSOWO
|
Wysłany: Pon 21:41, 10 Gru 2007 Temat postu: [E30] SWAP M20B20 NA M20B25 |
|
|
PISAć CO KTO WIE
co wymieniać itp..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Aktywność: 2/10
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 22:19, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem w swoim temacie podstawa to oczywiście silnik, do tego komp, wiązka zostaje bo jest ta sama, przepływka z b25, skrzynia może zostać. Jeśli zmienisz na skrzynie z b25 to dojdzie chyba zmiana wału. Dobrze jest zmienić most na dużą głowę.
Dobrze żeby to był silnik z tych samych lat produkcji bo były "stare" i "nowe" m20 (różnica w gniazdach diagnostycznych, wiązce, zbiorniczku wyrównawczym, położeniu czujników).
Wydech może zostać bo jak pamiętam jest ten sam.
Dobrze jest kupić np. jakieś rozbite E30 z takim motorem i potem sobie wszystko po kolei przekładać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pruszczyk
Aktywność: 1/10
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOKOSOWO
|
Wysłany: Pon 22:37, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Dobrze żeby to był silnik z tych samych lat produkcji bo były "stare" i "nowe" m20
czy jest różnica w mocy "stare" i "nowe" ja mam 87r.grudzień to stary czy nowy ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Aktywność: 2/10
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 22:46, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Tak jest drobna różnica stare b20 - 125km, nowe b20 129km. Poznać najłatwiej po zbiorniczku wyrównawczym (stary przy prawym kielichu nowy przy lewym). Ja też mam grudzień 87 i to jest już "nowy" m20
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DJMAQS
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 23:02, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
jesli zaleczy ci na tym aby autko przyspieszalo to zastosowalbym most 4,10 napewno krocej pozyje ale roznica jest odczuwalna...silnik jest chyba ciezszy wiec moze dojsc wymiana amorkow tak jak u mnie...z tym ze ja zmienialem z 1,8 na 2,5....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Aktywność: 2/10
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 23:05, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Przy zmianie z b20 na b25 nie trzeba zmieniać amorków bo są te same, a most 4,10 jest w serii w b20.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adrian dnia Pon 23:06, 10 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pruszczyk
Aktywność: 1/10
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOKOSOWO
|
Wysłany: Pon 23:19, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a m20b25 to ile koni 150 czy 170??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Aktywność: 2/10
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 23:23, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
170 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kubenzy
Aktywność: 1/10
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:08, 13 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
pruszczyk - ja bym Ci polecał zrobić hybrydę z ety - 2.7 litra i M20B25, silnik ma charakterystyke diesla, jesli chodzi o elastyczność...
Sosen z BMW KLUB SZCZECIN:
"Było kilka wersji silnik M20B27 czyli tzw. "ety". Wersja słabsza ma 122KM, była też wersja 125KM oraz najmocniejsza 129KM (tzw. Super-Eta) zrobiona na nowszym Motronic'u 1.3
Ogólnie jest to bardzo fajny silnik, bardzo przyjemnie współpracuje z automatem dzięki swojej dizlowskiej charakterystyce i dzięki temu bardzo oszczędny jak na samochody spod znaku śmigiełka. E30 z takim silnikiem może spalić ok 6l/100km przy emeryckiej jeździe w trasie i jest to sprawdzone także nie wypisuję bzdur ;-)
Ety można modyfikować poprzez zmianę czapki (głowicy), kolektora, przepustnicy, wtrysków i paru innych bzdetów, generalnie fajny silniczek do kombinowania.
W mojej aktualnej E28 posiadam własnie wersję 129KM ze zmienionym kolektorem i przepustnicą od M20B25. Samochód dostał buta przy wyższych obrotach i jest to mocno wyczuwalne, jedank według mnie stracił trochę dołu, jeszcze trzeba wyregulować przepływomierz i pewnie jeszcze się poprawi. "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kubenzy dnia Pią 17:45, 14 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pruszczyk
Aktywność: 1/10
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOKOSOWO
|
Wysłany: Czw 21:19, 13 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
troszkę kombinacji a tu stary precz a nowym śmigam
myślałem żeby dół z ety - 2.7 litra a głowice z 2.5l lub 20l ale sam niewiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kubenzy
Aktywność: 1/10
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:31, 13 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Na ogół niby najlepszym piekarnikiem jest M30B35, ale to jest archaiczny silnik, mający swoje początki w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Najbardziej polecam Ci kombinacje z etą, lekka ręką można z niej wyciułać 200 KM. Wpadnij na któryś zlot bmw klub szczecin, podobno w niedzielkę coś na Kluczewie robią i popytaj kogoś, może ktoś by sie podjął pomocy, mechaników Ci u nas dostatek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kubenzy dnia Czw 21:33, 13 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pruszczyk
Aktywność: 1/10
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOKOSOWO
|
Wysłany: Sob 11:38, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
no panowie teraz dół z ety - 2.7 litra eta czy super eta
co wybrać i który jest który?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|